Optimalizováno pro: Mozilla Firefox 2.0, Opera 9.02, MSIE 6 v rozlišení  stránek 1024 x 768 .

Valid CSS!PageRank

Zajímavosti

Na český trh se přesně po padesáti letech vrací kultovní stroj,který sedlaly celé generace českých motocyklistů.Jawa 555 Pionýr však přijíždí s moderní technikou. 

      Iniciátorem nápadu je agilní česká firma Motoscoot, která loni suveréně dominovala českému trhu s jednostopými vozidly.Získala největší podíl v segmentu (14,1 %), byla nejprodávanější značkou (2350 kusů) ze čtyřiceti, které u nás působí, a prodala nejvíce strojů jednoho typu.
      Za těmito úspěchy stojí lehký moped Betka 50 Q – moderní,jednoduchý, ale technicky,technologicky i dílensky dobře postavený stroj s motorem odvozeným od slavné padesátky Honda Money, tedy náporově vzduchem chlazený čtyřdobým jednoválcem uloženým válcem vodorovně vpřed.


Odvozeno od mopedu

      Právě Betka je základem nového pionýru.Původní vyjel do světa v roce 1955 s tím, že byl zkonstruován v Jawě, ale do výroby ho zařadili v proslulém strojírenském zbrojním kolosu Považských strojíren v Považské Bystřici.Modely 550, 555, 05, 21 sport a 23 mustang vydržely ve výrobě do roku 1982. 
      Na jubilejní desáté výstavě Motocykl v Praze byl ve světové premiéře vystaven první kus moderního lehkého motocyklu Jawa 555 Pionýr v dokonalém retro stylu.Jedná se vlastně o Betku, která byla vybavena plastovou karotáží co nejvěrněji kopírující design původního pionýru. 


Jubilejní série
 

sedlaVýrobce připravil k 50. výročí zahájení výroby původního stroje limitovanou sérii 555 kusů v klasické barvě Jawa i s tradičními zlatými kočárovými linkami na bocích a plastovým krytem světlometu.Základní verze zachovává jednosedadlové uspořádání s nosičem zavazadel, ale k dispozici je také dvojsedlo instalované místo malého sedla a nosiče.
      Všechny stroje limitované série jsou číslované.Vystavěný měl jako průkopník na mosazné destičce na zadním blatníku číslo odpovídající nulté sérii, tedy 0/555 a stal se rázem cennou relikvií.Protože zatím světlo světa spatřil zatím jediný kus – lak dokonce dostával až pouhý den před převozem z Opavy do haly na Výstavišti – není zatím stanovena cena.O ceně lze spekulovat přibližně v rovině asi 23 000 korun za základní typ a asi 26 000 za limitovanou sérii 555 kusů v retro podobě.


Další obrázky:

tachometr přední kolo

motor


Copyright© 2006 Tweety(Pavel Rambousek) | webmaster:Tweety